Har du glas att sälja?


PRESSBILD / BERTIL VALLIEN, KOSTA BODA

Hej, kära bloggläsare!.
Jag planerar ett mindre projekt för att marknadsföra äldre glas från kända glasbruk, exempelvis Orrefors, Kosta Boda och Iittala. Marknadsföringen är ska göras dels genom en Wordpress-blogg, dels på Facebook, med dagliga uppdateringar och inlägg.

Jag söker därför dig som antingen har några glas (skålar, vaser, vinglas med mera) i din samling eller som är sugen på att sälja dina glasföremål. Det jag efterfrågar är personer som kan skriva en kort beskrivning av varje glasföremål och publicera en bild i samband med texten. Jag kommer själv att stå för de första femton inläggen och fylla på efterhand. Det blir ett komplement eller kanske ett alternativ till en annons på Blocket eller Tradera och som garanterat ger större uppmärksamhet.

En kortare projektplan är på gång för projektet kallat "Designglas". Därför eftersöker jag också tips och råd på hur jag kan nå ut till potientiella köpare och som jag kan skriva in i projektplanen. Jag som skriver detta är för övrigt samlare av glas från svenska glas bruk, driver en antikmässa och hjälper min bror med försäljning av antikviteter.

Tacksam för alla svar och frågor!
Skriv i kommentarsfältet eller maila till [email protected]

http://www.modighus.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0