Vas för 540 miljoner

vas
Vasen är INTE den på bilden

I sommar är det perfekt att åka på loppisar och göra fynd. Men lika stor tur som ett brittiskt syskonpar lär man väl knappast ha. De hittade en dammig vas på vinden som de bestämde för att sälja på auktion.

Det visade sig att vasen kom från Kina och från tiden då kejsaren Qianlong regerade, under 1700-talet. Tydligen är vaser från den perioden mycket unika. Motsvarande 540 miljoner kronor såldes vasen för.

Själv har jag inte gjort särskilt många fynd ännu på loppisar. Bara ett par ljusstakar i glas (där jag märke en liten nagg på ena foten) samt någon ledad skrivbordslampa. Jag får väl besöka nån loppis nu i sommar och göra mitt bästa. Har du själv gjort något loppisfynd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0